Wypełniaj podane na początku planszy cele poziomu mieszcząc się w ograniczonej ilości ruchów, bądź czasie. Przekładaj ze sobą elementy, by utworzyć linię złożoną z minimum trzech słodkości. Dłuższe linie, albo układy po pięć elementów w literkę T lub L skutkują pojawieniem się elementu bonusowego na planszy. Połącz ten element z innymi tego samego koloru, żeby go aktywować, chyba, że jest to likwidator wszystkich słodkości jednego typu po linii z 5 elementów, wtedy nie trzeba go łączyć z niczym.
Bonusy można przeplatać ze sobą, tworząc z nich wybuchową mieszankę, która szybko może spowodować wypełnienie celu poziomu. Celem tym może być zlikwidowanie wszystkich płytek, uzyskanie określonej liczby punktów, spuszczenie elementu specjalnego lub kilku elementów na sam dół itp.
U góry masz przyciski ze wspomagaczami, które możesz wykorzystać w dowolnym czasie. Za pomocą cukierka możesz zrobić przesunięcie elementów bez konieczności ich łączenia w linie. Lizak usuwa dowolny pojedynczy element, a słodkie laski eliminują kilka przypadkowych słodyczy.
Zagadki w takich grach często wymagają od graczy myślenia lateralnego, co oznacza, że rozwiązania mogą być ukryte w najdziwniejszych miejscach. W miarę postępu w dziwnych układankach umysłowych, gracze napotykają na coraz bardziej złożone wyzwania, które mogą wymagać współpracy z innymi uczestnikami lub działania w grupach.