Pojedynkuj się z przeciwnikami, by odebrać im cały pasek ze zdrowiem, zachowując swój. Przesuwaj elementy układanki, by otrzymać 3 takie same w jednej linii i napełnić tym samym któryś z pasków u góry. Jeśli usuniesz 3 elementy napełnisz część któregoś z pasków. Jeśli usuniesz 4, to od razu napełnisz cały pasek. W przypadku zabójcy, paski są bardzo małe i wypełnić je można zaledwie 3 elementami (oprócz many). Jeśli przy zabójcy usuniesz 4 elementy, to zyskujesz zawsze jakiś bonus. Napełnienie paska obrony, lub premii do obrażeń powoduje wzrost obrony lub obrażeń podczas ataku przez kilka tur. W czasie trwania obrony lub premii do obrażeń niepotrzebne jest usuwanie z układanki tych elementów, ponieważ nic wtedy nie zyskujesz.
Poszczególne ikonki oznaczają:
- miecz - zwykły atak;
- tarcza - zwiększenie obrony;
- błyskawica - premia do obrażeń;
- niebieska fiolka - uzupełnienie many;
- złoto - więcej złota.
Oprócz normalnych ataków, możesz stosować ataki magiczne, których uczysz się po zwiększeniu poziomu postaci. Zastosowanie ataku magicznego odbiera możliwość układania na jedną turę. Atak magiczny wymaga wcześniej zgromadzenia many i zużywa ją procentowo.
Przechodź na nowe poziomy postaci, zwiększając jakąś jej cechę oraz ucząc się nowych umiejętności magicznych. Możesz wykorzystać do jednej walki tylko 3 umiejętności. W każdej chwili możesz je zmieniać i zastępować nowymi, jeśli masz ich 4 lub więcej. Na 10 poziomie będzie można kupić nową, silniejszą broń podstawową. Kupuj mikstury ze zdrowiem, lub maną, by wykorzystać je w czasie walki. Użycie mikstury zastępuje ruch na układance, zupełnie jak w przypadku użycia magii.
Obecne zagadki logiczne wymagają od gracza strategicznego myślenia oraz umiejętności analizowania wielu zmiennych jednocześnie, co stymuluje rozwój umysłu. Rozwiązywanie zagadek w rozgrywkach analitycznych często opiera się na wykorzystaniu wzorców i schematów, które gracz musi rozpoznać i zastosować w odpowiedni sposób.