Piąta część arabskich klimatów i tajemniczych układanek 3 w 1 linii. Przestawiaj i likwiduj elementy, by wszystkie klucze zostały uwolnione i wyciągnięte z dna planszy. Otworzą one skrzynię z artefaktem. Dzięki temu poznasz kolejny skrawek pewnej historii. Usuwaj za jednym ruchem więcej niż trzy elementy, by napełnić działo do losowego usuwania bloków, czasem nawet tych najbardziej strategicznych pod kluczami. Czas na każdy poziom ograniczony jest przesypującym się piaskiem w klepsydrze. Dodatkowo wydobywaj na dno specjalne bonusy, by potem z nich skorzystać za pomocą przeciągnięcia ich w jakieś miejsce na planszy lub na klepsydrę:
- bomba - usuwa kamienie w ograniczonym zasięgu o kształcie krzyża;
- klepsydra - dodaje 30 sekund do twojego czasu, przeciągnij ją na klepsydrę z czasem gry lub kliknij na niej dwukrotnie;
- błyskawica - po przeciągnięciu na kamień, likwiduje wszystkie kamienie tego samego rodzaju, co ten wskazany;
- półksiężyc - przesuwa względem siebie dwa kamienie, nawet jeśli nie dają żadnego dopasowania.
Często zagadki umysłowe wymagają od graczy łączenia ze sobą różnych elementów, co rozwija zdolność do myślenia systemowego i całościowego. Niejedne zagadki umysłowe oferują rozwiązania oparte na współpracy, co wymaga od graczy umiejętności komunikacji i pracy w zespole.