Wybierz jedną z klas bohatera i wyrusz do karcianego boju w trybie pojedynczej gry, kampanii lub ligi bohaterów. Celem jest odebranie wszystkich punktów życia każdemu napotkanemu magowi. Wybierz kartę z określonym czarem bezpośrednim lub jednego ze stworów, którego osadzisz na polu bitwy. Jeśli w tej samej kolumnie będzie puste pole, atak karty z jednostką będzie odbierał punkty życia przeciwnikowi. Jeśli nie, atak będzie odbierał punkty życia osadzonemu w tej kolumnie stworowi. Każda przywołana jednostka musi odczekać jedną turę na swoim polu zanim zaatakuje. Klasa Twojego maga decyduje o kartach, jakie posiadasz w talii.
Użycie większości kart wiąże się z kosztem przedstawionym w górnym kwadracie. Kiedy najedziesz na kartę, dowiesz się jakiego typu jest to koszt. Musisz więc posiadać odpowiednie środki w postaci punktów ognia, wody, powietrza, ziemi oraz mocy zależnej od wybranej klasy bohatera.
Jednostki na polu bitwy posiadają punkty ataku (lewy kwadrat u dołu karty) oraz życia (prawy). Zwykle tyle ile jest punktów ataku na karcie, zostanie odebrana taka sama ilość życia jednostce przeciwnika lub samemu przeciwnikowi. Oprócz tego jednostki posiadają cechy specjalne, z którymi warto się zapoznać w okienku pomocniczym przed ich wywołaniem. W ten sposób mogą odbierać życie wszystkim jednostkom lub rywalowi podczas ich wywoływania lub podczas każdej tury. Mogą posiadać również właściwości lecznicze lub odporności na czary, mogą dodawać surowce, redukować ataki, odradzać się, przywoływać automatycznie inne stwory i mieć wiele innych cech i umiejętności. Niektóre z nich mogą nawet szkodzić właścicielowi lub jednostkom po tej samej stronie.