W Winkleton zbrodnia, kradzieże i oszustwa są na porządku dziennym. Jako detektyw kieruj się wszystkimi wskazówkami i poszlakami, by winny stanął przed sądem i został skazany. Przeczytaj najpierw całą sprawę i zapoznaj się z nią. Być może już na wstępie uzyskasz jakieś wskazówki. Potem uważnie zapoznaj się z relacją naocznego świadka. Czasami już ona wystarczy, by aresztować jedynego pasującego do opisu podejrzanego. Jeśli jednak masz wątpliwości, zadaj kilka pytań podejrzanemu. Dzięki temu odsłonisz jego cechy charakteru, stan i zinteresowania, które mogą perfekcyjnie pasować do relacji świadka, tego co widział, usłyszał lub spostrzegł.
Każde odpytanie podejrzanego zabiera jeden punkt akcji. Im mniej tych punktów zużyjesz zanim wskażesz domniemanego winnego, tym więcej będziesz miał na kolejne sprawy. Jeśli nie zużyjesz ani jednego, a sprawcę wskażesz wyłącznie na podstawie relacji świadka, otrzymasz dodatkowe 3 punkty akcji. Jednak zwykle świadek dostarczy tylko niepełnych wskazówek.
Kiedy odpytasz trzech podejrzanych, otrzymasz wizualne wskazówki dotyczące ubioru, bądź zarostu sprawcy. Wskazówkom tym będą towarzyszyły kwadraty z kolorem czerwonym, żółtym lub zielonym. Czerwony to bardzo niepewna wskazówka, żółty jest bardziej prawdopodobną wskazówką, a zielony symbolizuje wskazówkę w 100% pewną. Odpytując kolejnych trzech podejrzanych, więcej wskazówek będzie oznaczonych zielonym kwadratem, co bardzo przybliży cię do sprawcy, jednak będzie trzeba wydać na taki zabieg łącznie aż 6 punktów akcji.
Celem gry jest uzyskanie jak największego pasma sukcesów, czyli brak pomyłek we wskazywaniu kolejnych prawidłowych oskarżonych, którzy potem zostaną uznani przez sąd za winnych. Jedna pomyłka, czyli wskazanie niewinnego człowieka przerywa pasmo twoich sukcesów, zostajesz wydalony z pracy detektywa oraz musisz rozpocząć całą grę od nowa. Każda nowa gra nie jest taka sama, jak poprzednia. To zupełnie nowe sprawy.